פוליש לרכב
כל מה שרצית לדעת על פוליש לרכב
פוליש לרכב הינו תחום שיש בו תחרות רבה. ניתן לחשוב שפוליש זה תהליך שניתן לעשות בקלות או לא צריך נסיון רב בשביל להגיע לתוצאות אך מדובר בטעות שיכולה להוביל לקטסטרופה לרכבך.
למה חשוב לתת למקצוענים לעשות עבודות פוליש לרכב במסגרת של טיפול דיטיילינג?
אנחנו כאן כדי להסביר על התהליך:
סטריליזציה לפני הפוליש לרכב
נתחיל בעניין חשוב! פוליש לרכב הינו תהליך שדורש סטריליזציה של המקום. מאחר ופוליש נעשה על ידי ליטוש, מספיק גרגר חול אחד שיכנס בין פד הליטוש לצבע כדי לשרוט את הרכב! במקרה והפד נפל לרצפה ולא עבר ניקוי וחיטוי, המשך עבודה איתו תשרוט בודאות את הרכב. חשוב גם לבצע את העבודה במקום מוצל לחלוטין, אסור שצבע הרכב יהיה חם.
לכן חשוב לבצע עבודות פוליש בסדנא סגורה! אם אתם עושים פוליש במכון שטיפה, היזהרו! פדי הפוליש חייבים להיות עטופים בשקיות ונקיים! אחרת תהליך הפוליש יגרום לנזק לצבע הרכב. כמו כן חשוב שתהיה לעוסק בפוליש תאורה צידית חזקה על הצבע, שיראה את העבודה כמו שצריך.
מספר הבהרות בנוגע לפוליש רב שלבי:
לא כל שריטה ניתן להעלים בעזרת פוליש. לדוגמא: חריטות שגילפו את הצבע או שריטות עמוקות. במקרה זה רצוי לבחור מקום שגם מספר שירותי צבע לרכב ויכול לפתור את הבעיה.
לא כל צבע ניתן לשפר בעזרת פוליש, לדוגמא: צבע שרוף, חרוך לא תעזור עבודת הפוליש. גם כאן דרושה עבודת צביעה. אנו במ.ש השבחת רכב מספקים גם שירותי צבע במידת הצורך.
הפוליש כן יעלים את כל השריטות הנובעות ממכונות שטיפה למיניהן ויצנץ מחדש את הצבע. איך בודקים, שימו את מפתח הרכב על הפח במקום עם עיקול כלפי מטה, אם הוא לא מחליק מטה אז העבודה כנראה פחות מושלמת.
לקבלת הצעת מחיר או תיקון השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם
תהליך הפוליש לרכב:
פוליש לרכב עושים עם מלטשת (פולישר) לרכב. מלטשת טובה מכילה מגוון מהירויות שונות שמתאימות למגוון השלבים בתהליך ולמספר סוגי פד שונים. פוליש רב שלבי נכון מתבצע בשלושה עד ארבעה שלבים ולכן הוא קרוי פוליש רב שלבי. ביצוע הפוליש תלוי במצב הרכב ובצבע הרכב כאשר רכב עם צבע כהה דורש טיפול קצת יותר מורכב מרכב לבן, בהיר או בינוני. כמו כן אם הרכב שרוט מאוד, פוליש לא יוכל לעזור והפתרון הוא צביעה מחדש.
תהליך הפוליש מתחיל עם רחיצה של הרכב כדי שיהיה נקי וסטרילי טרם השפשוף של הצבע. חשוב להבין שסטריליזציה היא חלק מהותי וטיפול פוליש במכון פתוח שרוח עלולה להעיף חול על הרכב או על פדי הפוליש וזה דבר בעייתי מאין כמוהו!
אחרי שהרכב סטרילי, מתחילים את השלב הראשון של הפוליש עם פד פרווה (שעשוי מצמר כבשים) שהוא בעצם פוליש גס. החומר הראשון איתו עובדים הינו משחת פוליש גס שמכילה גרגרים (כמו פילינג לעור). הפוליש הגס במהירות גבוהה של המלטשת (בין 1,400-1,600 סל”ד) מוריד שכבה מהצבע ומעלים את רב השריטות שעין אדם מסוגלת להבחין ברכבים בצבע בהיר (בצבע ביניים וצבע כהה עדיין יהיה ניתן לזהות שריטות קלות).
חשוב לפני שמתחילים למסך (עם נייר דבק מיוחד) את כל חלקי הגומי הרך מסביב לחלונות שכן אחרת משחת הפוליש נדבקת וקשה להסירה, מה שיכול לפגוע בגומיות הרכב.
לאחר הפוליש הגס, מנקים את כל החומר וגרגרי הצבע שירדו מהרכב ומחזירים את הרכב למצב סטרילי לפני הפוליש הבינוני. פוליש זה נעשה עם פד ספוג יחסית נוקשה או עם פרווה רכה (תלוי במצב הרכב). משחת הפוליש הבינוני הינה משחה יותר חלקה ממשחת הפוליש הגס והיא נועדה להחליק את השלב הבא של השריטות ברכב. פוליש זה מוריד את רב השריטות שעין אדם מסוגלת להבחין ברכבים בצבע בינוני (אם כי ברכב בצבעים כהים עדיין יראו את השריטות הקלות).
לאחר הפוליש הבינוני, מגיע השלב של הפוליש העדין. גם כאן מנקים לפני את הרכב ומוודאים שהוא סטרילי לפני תחילת העבודה. הפד הוא פד ספוג רך מאוד ומשחת הפוליש העדינה היא כמעט חלקה במקרם קרם עדין. היא עושה את הליטוש האחרון במהירות יחסית נמוכה (1,000 סל”ד) ולאחריה הפוליש מושלם ואין שריטות שניתן לראות בעין.
כפי שניתן לראות, רמת המיומנות הנדרשת לביצוע פוליש מושלם היא מאוד גבוהה ודורשת נסיון רב. כמו כן היא דורשת משמעת, לא להתעצל לנקות את סביבת העבודה ולוודא סטריליות שרק סדנא סגורה יכולה לספק עם תאורה חזקה וביטול כל אפשרות שלכלוך יעמוד בין המלטשת לרכב.
אצלנו ברכבים כהים ובעלי צבעי מטלי או צבע ייחודי, אנו עושים שכבת פוליש נוספת עם ספוג רך ומשחה שנקראת פוליש להברקה. זאת על מנת לשפר את המראה המבריק מאוד שכבר קיים אחרי הפוליש העדין.
זהו ההליך לו אנו קוראים פוליש הרב-שלבי.
ממה להזהר בפוליש לרכב?
- כפי שציינו קודם, יש להזהר מלכלוך ולשמור על סטריליזציה. אל תסכימו לבצע פוליש רב שלבי בסדנא פתוחה או מלוכלכת. אל תסכימו לעשות פוליש במקומות בהם העסק מספק שירותים נוספים באותו חלל באותו זמן שכן זה יכול להביא לזיהום משנה ולפגיעה בצבע.
- מקצועיות איש המקצוע. רצוי שתהיה לאדם המבצע מקצועיות ארוכת שנים. אם הוא צעיר מדי, לא מגיע מהתחום ואין לו הסמכות מטעם משרד התחבורה של צבעות רכב, עדיף לוותר.
- פוליש רב שלבי הינו תהליך ארוך ורוטיני ומכאן שהוא לוקח זמן. אם אומרים לכם שההליך לוקח פחות מ-8 שעות של יום עבודה. מנסיוננו, אם ניתן זמן נמוך מזה, לא מדובר כנראה בפוליש רב שלבי אלא בפוליש עם שלב אחד. שווה להשקיע את הכסף הנוסף כדי לבצע פוליש רב שלבי.
- רצוי שאת הליך הפוליש יבצע אדם אחד. פוליש שמבוצע על ידי שני אנשים או יותר יכול לפגוע ברכב שכן כל צד יכול לטעות ולבצע פוליש לא הכרחי על איזורים שכבר בוצעו. אדם אחד עם סדר עבודה ומקצועיות זה לחלוטין מה שמומלץ בתהליך.
- חומרי עבודה באיכות ירודה. שימו לב שכל הליך פוליש דורש סוג משחת פוליש אחרת. ודאו כי חומרי העבודה שאיתם משתמש איש המקצוע הם ברשימת החומרים המומלצים.
- רצוי לראות עבודות קודמות בצילומים באיכות גבוהה של אותו ארגון ורצוי שתהיה שקיפות ואפשרות לראות את העבודה בביצוע (ממקום סטרילי ולא במשטח העבודה).
אנו במ.ש השבחת רכב מומחים בתהליכי השבחת הרכב הכוללים דיטיילינג, פוליש לרכב, ציפוי וקס לרכב, ציפוי ננו לרכב, נקיון פנימי יסודי, ניקיון מנוע ועוד. הסדנא שלנו היא סדנא סגורה וכל רכב של לקוח נכנס ומקבל טיפול יסודי ברמה עולמית. אנו מומחים בפוליש, בצבע ובפחחות, מוסמכים על ידי משרד התחבורה ומשרתים את לקוחותינו בחיוך במכל הלב כל יום. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולקבל ייעוץ ומענה לכל בעיה ברכבכם.